| fenlexpertisecentrum.nl | F&L-expertisecentrum | De website presenteert informatie over de F&L methode®, een methode die ontworpen is voor de behandeling van dyslexie en lees- en spellingproblemen. Het biedt verschillende onderdelen, waaronder software, publicaties, en behandelaarslocaties. Taal in Blokjes (TiB) dient als een basisprogramma voor ondersteuning bij lezen en spellen, vooral gericht op zorgniveau 2 en 3 en klassenbreed gebruik in het onderwijs. Dit programma wordt naadloos voortgezet door de F&L methode®. De website biedt ook mogelijkheden voor het vinden van een F&L-behandelaar, het bekijken van demonstraties van de software, het lezen van wetenschappelijk onderzoek en het beantwoorden van veelgestelde vragen over de methoden en materialen. | Leerstoornissen → Dyslexie 281 | behandelaar 170 software 8234 onderwijs 10660 | |
| ikbenmoi.nl | moi. | De website biedt ondersteuning op verschillende gebieden, waaronder gezondheid (met focus op eten, slapen en bewegen), financiën en leren & ontwikkelen. moi. richt zich op verschillende doelgroepen, waaronder werknemers, leidinggevenden en werkgevers/HR-afdelingen. De website biedt een agenda, een nieuwsbrief aanmeldingsmogelijkheid en contactgegevens, en is mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds. | Voeding → Gezond Leven 295 | coaches 364 leren 885 financiën 1738 agenda 5573 nieuwsbrief 5908 gezondheid 6343 | |
| louterpromoveren.nl | Louter Promoveren | De website bevat blogs met nuttige informatie en activiteiten die promovendi kunnen helpen, zoals webinars, workshops en schrijfretraites. Een belangrijke focus ligt op schrijfvaardigheid, met online cursussen, een proefschriftschrijfdriedaagse en een schrijfretraite waarin promovendi leren over het schrijfproces. Arjenne Louter, de website-eigenaar, biedt begeleiding en tips om promovendi te helpen met hun onderzoek en schrijfwerk, met aandacht voor motivatie en het vinden van een goede balans. | Communicatie → Schrijven 2111 | motivatie 713 promotie 830 schrijven 1429 blog 13244 | |
| devuurtoorn.nl | De Vuurtoorn | Jolien Fokkens, gevestigd in Beilen, Drenthe, biedt individuele begeleiding en counseling via Ojeman en is een Davis® Counselor, waarbij ze zich richt op het begeleiden van beelddenkers. De website biedt verschillende diensten, waaronder bijles voor spelling, grammatica, klokkijken en het maken van verslagen, POPtalk coaching, workshops en webinars, en biedt informatie over leerstrategieën en methoden. De website richt zich op problemen met leren, concentratie en communicatie, en benadrukt dat beelddenkers informatie op een visuele manier verwerken en biedt hulp voor personen met dyslexie, dyscalculie, ADHD, ADD en gevoeligheid. | Leerstoornissen → Dyslexie 281 | beelddenker 14 ad(h)d 48 dyscalculie 67 dyslexie 409 coaching 22044 | Midden-Drenthe → Beilen 498 |
| edubooks.nl | Bureau Edubooks & Training | Bureau Edubooks & Training ontwikkelt leermiddelen met spelmethoden, die gericht zijn op het oproepen van herinneringen en leuke leermomenten bij bewoners, cliënten, leerlingen en familieleden. Een van de bekendste spellen voor ouderen is Vragenderwijs, dat in verschillende organisaties en thuis wordt gebruikt. De spelmethodes stimuleren sociale interactie, helpen herinneringen op te halen en verbeteren cognitieve vaardigheden, met als doel een stimulerende leefomgeving en een verbeterde kwaliteit van leven. | Sociale Zaken → Senioren 926 | ouderen 360 | |
| twoworlds.nl | MILS - leerstrategie onderzoek | MILS (Meer Inzicht in Leerstrategieën) is een neuro-diagnostische tool die leervoorkeuren en leerstrategieën bepaalt, rekening houdend met neurodiversiteit en neurotypisch leren. De methode biedt inzicht in hoe informatie het beste wordt verwerkt en leert, en is gericht op het creëren van individuele leerstrategieën voor zowel kinderen als volwassenen. Door middel van een onderzoek van 90 minuten kan men inzicht verwerven in hun persoonlijke leermethode, wat kan leiden tot betere leerresultaten en meer zelfvertrouwen. | | leerstrategieën 31 individueel 119 coaches 364 leren 885 onderzoek 9648 | Nederland → Noord-Holland 92956 |
| fortafido.nl | Fortafido | De website biedt een blog met ervaringen van kinderen en ouders over de effectiviteit van methoden zoals de kleurmethode voor het verbeteren van nieuwsbegrip en het onthouden van informatie. De tekst beschrijft een huishoudelijke situatie waarin de ouders en kinderen zelfstandig werken via laptops, en de mogelijkheid voor een korte pauze en gesprek. De tekst benadrukt de uitdagingen van een ZZP-er (zelfstandige ondernemer) om zich te promoten en de behoefte aan delegering van administratieve taken. | Ouders & Kinderen → Gezin 334 | leerproces 109 promotie 830 kind 11506 blog 13244 | |
| breinhelden.nl | Breinhelden | Breinhelden biedt een programma met tien aansprekende Breinkrachten, zoals Startkracht en Doorzetkracht, om het potentieel van kinderen te stimuleren en de executieve functies te verbeteren. De methode, met behulp van de mascottes Effi en Furon, biedt speelse manieren om leerlingen te helpen hun Breinkrachten te trainen, wat resulteert in betere concentratie en zelfregulatie. Breinhelden biedt diverse diensten, waaronder trainingen, boeken, workshops en persoonlijke begeleiding, om scholen te ondersteunen bij het succesvol implementeren van het programma. | Basisonderwijs & Jeugd → Schoolontwikkeling 18 | executieve functies 33 leerling 5101 programma 9144 workshop 15839 training 22944 | |
| geadolstra.nl | Gea Dolsltra | De website richt zich op het helpen van jongeren die moeite hebben met leren, door de onderliggende oorzaken zoals faalangst en motivatieproblemen aan te pakken. Gea Dolsltra biedt trainingen, zoals ‘Alle teksten de Baas’, die zich richten op het doorbreken van vicieuze cirkels en het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën. De website biedt ook ondersteuning voor ouders die met de uitdagingen van de adolescentie te maken hebben, met de nadruk op het vinden van een effectieve communicatiemethode. | Psychologie → Gedragstherapie 789 | motivatie 713 leren 885 zelfvertrouwen 2187 jongeren 2414 ouders 3760 training 22944 | |
| brugplus.nl | BRUGPLUS | De website presenteert een systeem gebaseerd op de Cornell methode voor het maken van aantekeningen. BRUGPLUS verkoopt aantekeningenblokken en schriften (vorm A5 vouwboekje) via een contact- en bestelformulier. De website biedt informatie over de voordelen van zelfreflectie bij toetsen en het gebruik van plakbriefjes (toetsREFLECTIE) voor leerbegeleiding. | Kinderen → Boeken 2911 | aantekeningen 21 schrift 46 blok 168 toets 223 reflectie 646 methode 1793 | |
| jouwspreekkamer.nl | Praktijk Jouw Spreekkamer | De praktijk biedt laagdrempelige, klachtgerichte hypnotherapie aan. Het doel is om een veranderingsproces te starten bij de cliënten, gericht op hun denkpatronen, motivatie en actie. De praktijk is geregistreerd als Registertherapeut BCZ AGB en is erkend als Zorgverlener KvK 56146108. | Psychologie → Gedragstherapie 789 | handelen 62 motivatie 713 cliënt 8453 | |
| remedialteachingbrielle.nl | Remedial Teaching Praktijk Brielle | De website behandelt een breed scala aan leerproblemen, variërend van analyse en diagnose tot specifieke remediëringsoplossingen. Er is informatie beschikbaar over specifieke leerstoornissen zoals dyslexie, dyscalculie en dyspraxie, evenals methoden zoals Beelddenken en NLD. De website biedt informatie over de FaceTimeSchool, een online begeleidingsprogramma die wordt aangeboden om afstandelijke ondersteuning te bieden wanneer directe begeleiding niet mogelijk is. | Ondersteuning → Leerproblemen 199 | beelddenken 67 leerproblemen 153 dyslexie 409 diagnose 1333 | Voorne aan Zee → Brielle 613 |
| improvatief.nl | Improvatief | Leerlingen worden tegenwoordig veel gevraagd en ervaren steeds meer druk, waardoor het belangrijk is om ondersteuning te zoeken. Improvatief biedt hulp bij het overwinnen van leerachterstanden en het verbeteren van leerstrategieën. De bijlessen beginnen op de basisschool met rekenen, waarbij de focus ligt op het identificeren van specifieke problemen en het bieden van gerichte hulp. | Onderwijshulp → Bijles 596 | rekenen 281 strategieën 548 bijles 691 hulp 2126 probleem 2200 leerling 5101 | Noord-Holland → Heiloo 967 |
| kindiskeyser.nl | De Keyser | De website presenteert inspirerende citaten over leren en succes, evenals informatie over verschillende programma's zoals coaching, trainingen, en bootcamps. Er wordt aangeboden Kinder- en Jeugdcoaching in de Praktijk met gratis toegang, en bootcamps gericht op bewegend leren en snellere leerprestaties. De website bevat een blog en contactgegevens, evenals foto's en logo's gerelateerd aan de organisatie. | Kinderopvang → Kindercoaching 380 | bootcamps 21 kernvisie 23 leren 885 coaching 22044 training 22944 | |
| bureaukindercoach.nl | Bureau Kindercoach Tilburg | De website biedt informatie over de dienstverlening van Bureau Kindercoach Tilburg en de benadering van Robbie. Robbie benadrukt het belang van een individueel tempo voor kinderen en luistert naar hun wensen en motivatie. Bureau Kindercoach Tilburg biedt ondersteuning bij diverse uitdagingen, zoals leerproblemen, sociale moeilijkheden, en problemen gerelateerd aan diagnoses zoals ASS of ADHD. | Sociale Zaken → Hulpverlening 1073 | motivatie 713 traject 3049 ouders 3760 ondersteuning 7747 kind 11506 | Noord-Brabant → Tilburg 8759 |
| reflectieverslagvoorbeeld.nl | Niet vermeld | Een reflectieverslag is een verslag waarin men probeert zijn of haar sterke en zwakke punten zo eerlijk mogelijk te beschrijven. Het schrijven van een reflectieverslag is vaak een verplicht onderdeel van stages en projecten, en wordt gebruikt als een soort portfolio om handelen en beslissingen te evalueren. Door middel van reflectie, zoals het gebruik van reflectieverslag voorbeelden, kan men zichzelf beter leren kennen, leerdoelen stellen en reflecteren op het eigen handelen en gedrag. | Beroep & Carrière → Carrière 2244 | sterke punten 14 reflecteren 21 handelen 62 leerdoel 65 | |
| mijnwelzijn-leren.nl | AdSysCo & LearningStone | Het platform biedt digitale ondersteuning voor welzijnsorganisaties, rekening houdend met toenemende digitale vaardigheden en beperkte tijd van gebruikers. Het platform faciliteert leren en ontwikkelen door individuele aanpak, contact met andere deelnemers en professionals, en persoonlijke begeleiding. De website MijnWelzijn.nl fungeert als een centrale ingang voor inwoners van Nederland om hun welzijn te bevorderen en te onderzoeken. | Onderwijs → Online & Digitale Educatie 2084 | leren 885 welzijn 2790 platform 3832 samenwerking 16762 | |
| bokstherapie-met-stoten-vooruit.nl | Bokstherapie Met Stoten Vooruit | Bokstherapie wordt aangeboden als een methode om weerbaarheid, zelfvertrouwen en zelfbeheersing te ontwikkelen, met toepassingen voor uiteenlopende problemen zoals trauma, agressie en hoogbegaafdheid. De website biedt verschillende vormen van bokstherapie aan, waaronder traumaverwerking, ouder-kind boksen, bokstherapie in het onderwijs en voor teams, evenals voedingsadvies na revalidatie. De website benadrukt dat bokstherapie een ervaringsgerichte benadering is die verder gaat dan alleen praten en zich richt op het ontwikkelen van zelfbewustzijn, zelfvertrouwen en veerkracht, door gebruik te maken van boksen als metafoor voor het leven. | Psychologie → Trauma 1002 Ouders & Gezin → Pedagogiek 1075 | bokstherapie 19 weerbaarheid 342 trauma 2085 zelfvertrouwen 2187 jongeren 2414 | Nederland → Utrecht 48901 |
| senseforlearning.nl | Sense for Learning | De website biedt trainingen gericht op snelle lezen, mindmappen, het tegengaan van faalangst en het ontwikkelen van leer- en geheugenstrategieën. Er worden ook workshops en individuele coaching aangeboden. De site richt zich op ouders die worstelen met hun kind's leerproblemen, inclusief angst voor blijven zitten of keuzestress over school. | Onderwijshulp → Studiebegeleiding 191 | mindmap 28 faalangst 286 leren 885 planning 2325 coaching 22044 training 22944 | |
| de-routes.nl | De Routes | De Routes is een succesvolle methode voor het voortgezet onderwijs en het MBO, die leerlingen helpt om autonoom en zelfsturend te zijn en overzicht te behouden op hun studie. Het pakket biedt leerlingen handvatten en studievaardigheden, die ze tijdens hun studie en daarna kunnen gebruiken om hun eigen leergedrag aan te sturen. De methode benadrukt het belang van zelfbewustzijn in het leerproces, gebaseerd op het citaat van Confusius: 'Vertel het me en ik zal het vergeten, Laat het me zien en ik zal het onthouden, Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.' | Onderwijsinstellingen → Secundair Onderwijs 1823 | zelfsturing 52 studievaardigheden 68 leerproces 109 bewustzijn 1121 leerling 5101 | |
| wegmetdyslexie.nl | Weg Met Dyslexie | De website legt uit dat het doel is om dyslexie definitief op te lossen door gebruik te maken van de intrinsieke taalvaardigheden van de persoon. Een voorbeeld wordt gegeven van Annelies, die moeite had met het schrijven van de 'uh'-klank, en hoe een maatwerkoplossing dit probleem succesvol heeft aangepakt. De site promoot de methode als een effectieve en snelle oplossing die steeds meer ouders en scholen kiest. | Leerstoornissen → Dyslexie 281 | dyslexie 409 motivatie 713 automatisering 2433 | |
| receptvoorleren.nl | Handig Leren | De website beschrijft de persoonlijke ervaring van de ontwikkelaar, Renate Geschiere MSc, met het eigenleren, na een carrière als docent. Deze ervaring leidde tot de ontwikkeling van de online training ‘Handig Leren’, die leerstrategieën en efficiëntere leermethoden biedt. De training wordt gepromoot als een laagdrempelige manier om zonder stress en in minder tijd betere resultaten te behalen in het onderwijs. | Educatie → Leermethoden 148 | tiener 98 strategieën 548 leren 885 stress 3872 resultaat 4592 training 22944 | |
| mnm-coaching.nl | MNM-COACHING | De website richt zich op hoogbegaafde kinderen die zich anders voelen en andere behoeften in het onderwijs hebben, en benadrukt het belang van zelfacceptatie en zelfvertrouwen. Het benadrukt dat slimme kinderen vaak leerproblemen ervaren, met name in lees-, schrijf-, reken- en klokgerelateerde vaardigheden, door onaanpassing van de schoolmethoden. Het biedt individuele en groepsessies gericht op het leren van leerstrategieën, zoals het maken van samenvattingen, mindmappen, planning en werkwoordspelling, met een focus op jongeren in het voortgezet onderwijs. | Leerstoornissen → Dyslexie 281 | leerproblemen 153 hoogbegaafdheid 382 strategieën 548 leren 885 jongeren 2414 traject 3049 | Losser → de Lutte 222 |
| golddigginpapa.nl | Niet Vermeld | De auteur beschrijft het ontstaan van het autoleercontract als een aanvankelijk ontwerp voor automotive design. De reflectie focust op de uitvoering van verschillende opdrachten, met name opdracht 1, 4, 2 en 3, die afweken van de initiële plannen. De auteur identificeert een specifiek leerdoel: het beheersen van ademhaling en gedrag tijdens presentaties, met name om hakkelen of stotteren te voorkomen, gebaseerd op persoonlijke ervaringen. | Maatschappelijke Projecten → Professioneel 144 | leerdoel 65 reflectie 646 presentatie 1730 opdracht 2084 | |
| ikbreinzo.nl | Marjolijn Govers-Dragt | The website provides information about various training programs, including 'IK LEER LEREN' and 'IK LEER ANDERS', which utilize specific learning methodologies. It highlights 'Taal In Blokjes', a method for reading and spelling, and 'ALLE TEKSTEN DE BAAS', a program teaching children to understand texts in six steps. The website emphasizes the importance of discovering individual talents and utilizing them, drawing inspiration from Albert Einstein's quote about recognizing innate abilities. | Basisonderwijs & Jeugd → Kinderopvang 6280 | brein 288 motivatie 713 taal 1960 talent 3957 programma 9144 training 22944 | |
| kernvisiecoach.nl | Kernvisiecoach | De Kernvisie methode is een methode die kinderen helpt om leren makkelijker en leuker te maken, en die wetenschappelijk bewezen effectief is. De website biedt informatie over de geschiedenis van de methode, haar effectiviteit (met cijfers van begeleide kinderen en coaches), en de basisprincipes. Er zijn ook informatie en cursussen beschikbaar over de methode, voor kinderen, ouders, verwijzers en potentiele coaches. | Ondersteuning → Leerproblemen 199 | kernvisiemethode 15 leerproblemen 153 school 7714 opleiding 9334 kind 11506 coaching 22044 | |
| kinderenjeugdpraktijktharde.nl | Kinder- en Jeugdpraktijk 't Harde | De praktijk biedt ondersteuning aan kinderen en jongeren om weer in balans te komen. Er is meer informatie beschikbaar over verschillende therapieën. De praktijk is gevestigd in de gemeenten Elburg, Epe en Zwolle en heeft duidelijke openingstijden. | Kinderen → Kindergezondheid 2380 | openingstijden 3155 balans 4251 therapie 7252 gemeente 8232 kind 11506 training 22944 | Elburg → Oostendorp 18 |
| momleaf.nl | Leaf Kinderyoga Limburg | De lessen zijn ontworpen met een afwisseling van actieve en rustige elementen, om kinderen te helpen waardevolle levenslessen te leren en te genieten van de kleine dingen. De instructeur, Laura, deelt haar ervaringen, die begon tijdens een stage in de kinderopvang en verder is uitgebreid met diverse opleidingen en bijscholingingen in kinderyoga en mindfulness. Leaf Kinderyoga Limburg hecht waarde aan het bevorderen van zelfvertrouwen, zelfliefde en het inzien van wat belangrijk is in het leven bij de kinderen. | Ouders & Kinderen → Ouderen 160 | ouderen 360 leren 885 mindfulness 1743 yoga 3711 kind 11506 | Sittard-Geleen → Sittard 1997 |
| vanminnaarplus.nl | Van Min Naar Plus | De website beschrijft de Van Min Naar Plus-methode, een proces om negatieve gevoelens en gedachten te accepteren en om te zetten in positievere gedachten. De methode omvat stappen als bewustwording van stressmomenten, het identificeren van irreële gedachten, het formuleren van positieve alternatieven, en het herhalen van deze positieve gedachten. De website biedt de methode aan voor verschillende doelgroepen, waaronder individuen die zelf hun gedachten willen bepalen, coaches en onderwijsinstellingen. | Psychologie → Gedragstherapie 789 | gevoelens 351 coaches 364 gedachten 461 methode 1793 | |
| oefenenbegrijpendlezen.nl | oefenenbegrijpendlezen.nl | De website richt zich op het belang van leesbegrip voor kinderen, vooral in het licht van toetsen zoals de LVS-toetsen en Leerling in Beeld. Er worden oefenboeken aanbevolen om thuis met leesbegrip te oefenen. De website verklaart wat leesbegrip inhoudt en waarom het een essentiële vaardigheid is voor toekomstige leerjaren. | Basisonderwijs → Lezen 79 | oefenboek 26 toets 223 | |
| effectieflerenleren.nl | Effectief leren leren | De website bevat blogposts en artikelen over onderwerpen als leermethoden, focus, de Pomodorotechniek, en het belang van een goede leestoegang. De oprichter van de website, Noelle Mes, deelt haar persoonlijke ervaringen met leren en haar visie op het belang van het leren hoe men moet leren. De website biedt suggesties en advies voor scholen om hun leerlingen te helpen hun leervermogen te ontwikkelen. | Jeugd & Jongeren → Scholieren 20 | scholieren 70 focus 281 leren 885 school 7714 blog 13244 | |
| ellenhollink.nl | Ellen Hollink-Wolda | Ellen Hollink-Wolda beschrijft haar werk als schoolmaatschappelijk werker in Rotterdam-Zuid, waar ze met kinderen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar te maken kreeg met ernstige problemen zoals mishandeling en pesten. Om de communicatie met kinderen die niet taalvaardig genoeg waren te verbeteren, ontwikkelde ze een methode die gebruik maakt van creatieve spelvormen om hun gevoelens te uiten. Haar methode is beschreven in haar boek 'Spelenderwijs het probleem ontrafelen', waarin ook praktijkvoorbeelden en een rangschikking van spelvormen naar probleemgebied en werkwijze worden gepresenteerd. | Jongeren → Jongerenwerk 537 | spelvormen 19 methode 1793 probleem 2200 boek 10077 kind 11506 | Rotterdam → Feijenoord 477 |
| hetnieuweslimmeleren.nl | Jesse Vastenhoud | De website behandelt vragen over het behouden van overzicht tijdens toetsweken, het aanpassen van voorbereidingen op verschillende toetsen en het effectieve voorbereiden op proefwerken. De site beschrijft hoe de oprichter, Jesse Vastenhoud, een systematische aanpak voor leren ontwikkelde, initieel ontstaan uit een profielwerkstuk tijdens zijn middelbare school, en hoe deze aanpak zowel academisch als persoonlijk voordeel opleverde. De website benadrukt het belang van het eigen aanvoeren van het leerproces en het anticiperen op veranderingen om rust en zelfvertrouwen in het leerproces te bevorderen. | Educatie → Leermethoden 148 | neurowetenschappen 24 leerproces 109 leren 885 | |